środa, 9 listopada 2011

Czym jest Hellaflush?

Wiele tłumaczy hasło które widzimy w momencie wejścia na stronę okraszoną tą nazwą. “The art of wheel fitment”.
Jak łatwo się domyśleć chodzi o względnie jak najlepsze wpasowanie felg w nadkola, w taki sposób, by auto było możliwie najniżej zawieszone a felga jak najszczelniej wypełniała błotniki i była jak najszersza.
Stanceworks (stanceworks.com) to ogólnie rzecz biorąc dokładnie to samo, rozwijające się poprostu w zupełnie innym miejscu stanów.
Ogromnym rozmiarom, szerokościom i rantom często towarzyszą maniakalnie wręcz duże negatywne nastawy zawieszenia. Nieodzownym aspektem auta po polsku glebniętego a z angielskiego “slammed” jest także opona węższa od felgi, naciągnięta na koło.
Jakie auta modyfikuje się w ten sposób?
Najczęściej tzw. importy czyli japońskie auta sportowe. Nie ma jednak reguły, i na takich nastawach zawieszenia możemy spotkać całe spektrum pojazdów od aut “egzotycznych” do klasyków takich jak skyline’y z lat 70′.
Proszę jednak nie mylić Flush’u z Vip’em, popularnym w Japonii. Auta o których piszę, zawieszone sa na gwincie. W momencie kiedy zamiast sprężyn i amortyzatorów zastosowane są poduszki, i auto jeździ sobię w górę i w dół to też już zupełnie co innego. By osiągnąć hellaflush,potrzebny jest nieseryjny, szerszy rant do felgi (stąd często stosowane sa felgi skręcane) należy zainwestować w zawieszenie z duużym zakresem regulacji i rozepchać, bądź zmodyfikować błotniki w taki sposób, by mieściły sie między rantem a oponą…
Wygląd wyglądem. Ale jak takie modyfikacje wpłwają na osiągi samochodu?
Miłośnicy tego typu modyfikacji płacą jednak wysoką cenę za wygląd. Tego rodzaju nastawy powodują nadmierne obciążenie podzespołów i opon. Auta leżą na drodze do tego stopnia, że ocieranie zderzaków czy elementów zawieszenia o asfalt nie robią na nikim wrażenia.
Wielu ludzi jest zdania, że taka zabawa to po prostu marnowanie dobrych samochodów. Autofokus popiera gustowne i oryginalne modyfikowanie  aut. Póki auta są “czyste” to żadna konfiguracja kątów zawieszenia nam nie przeszkadza. Najważniejszy jest efekt końcowy.
Pojazdy które możemy podziwiać na stronach propsujących Offset, są jak dla nas najlepiej zmodyfikowanymi samochodami w tej chwili.
Piękny lakier, mocny silnik i dobrze dopasowane felgi. To dla nas esencja tuningu, czyli polepszania samochodu, nie jego szpecenie.






1 komentarz:

Dzięki za Komentarz...!